Failus var lejuplādēt datorā bez maksas.


ALFABĒTA BURTI

ABC-Alfabets-3.pdfA-c.jpg

ABC-Alfabets_kartes.pdf

A-c.jpg
Alfabeta_burtu_dziesma_1.pdf
Alfabeta_dziesmas_burtu_varianti.docx

SKANOŠO ŽESTU PLAKĀTI

Skanošo žestu izmantošana 5-7 gadus veciem bērniem: internetā meklēt pēc atslēgas vārdiem "body percussion for kids" vai "for preschoolers", "early child", "body percussion ideas" - Google attēli.

SKANOSO_ZESTU_PLAKATU_IZMANTOSANA_MUZIKAS_NODARBIBAS_UN_GRUPAS_IKDIENAS_AKTIVITATES.docx

sz_1-1.docx

sz_valsim.docx

Bērnus sadalot komandās, var veidot skanošo žestu ritma "dziesmu". Katra komanda to izspēlē.


Video Youtube skanošo žestu spēlei:

BODY PERCUSSION 2 - Salvo Russo




Spēlējot SŽ apgūst mūzikas žanrus un veidus: Valsis, maršs, disko, pops, roks, šūpuļdziesma, polka, džezs, utt.


Jaunākam vecumam:



RAKSTĪTO BURTU PLAKĀTS

Izmanto dziedot Alfabētu.

Rakstitie_burti.jpg

Bērniem ir svarīgi zināt kādu uzvedību no viņiem sagaidām. Tāpēc, nodarbības sākumā kādiem zem krēsliņa ir noliktas noteikumu kartes. Kuriem ir, tie lasa. Mazākiem bērniem kartes izvieto pie tāfeles, vai vietā, kur pulcējas un lasa visi kopā.

esi_draudzigs_pdfpdf.pdf

Dziedot dziesmu "10 zvirbulīši" izmanto matemātisko darbību kartes.

10_zvirbuliisi_darbibas_pdf.pdf

Mācoties sveicināties dažādās valodās izmanto kartītes.

dazadas_valodas-1.docx

Kartes izmanto sadalot bērnus divās grupās. Izprintē katru savā krāsā pēc bērnu skaita. Karina kaklā kā medaļu. 

Latviešu tautas rotaļā "Ai, ai garausīti" iepazīstas ar rudens ražu. Tam noderēs attēlu kartes. Ai, ai garausīti kam tu gāji bietēs, plūmēs, ķiršos...utt. Izvieto attēlus telpā. Bērniem jāsameklē attēls par ko dzied. Kad apgūti attēli, tad izvieto tikai vārdus, bez attēla. Jāsameklē vārds par ko dzied. Attēli var palīdzēt solistiem, kuri izvelk attēlu, par kuru jādzied. Tādējādi veicinām lasītprasmi, nostiprinām dziesmas melodijas apguvi. Dokumentā varat mainīt bildes un nosaukumus.

ai_ai_garausiti_darzeni-1.docx


Man patīk zīmēt darba lapas ar roku. Varbūt kādam noderēs. Bērniem patīk. Darba lapas mūzikas daudzveidīgai apguvei (ar peli ievelciet zīmējumu savā datorā un printējiet, kā JPG bildi).

Darba lapām nav uzrakstīti uzdevumi - Kas jādara? Tas tāpēc, lai rosinātu bērnus domāt uzdodot jautājumus: Kas te ir nepareizi? Kā Jūs domājat, kas te jāzīmē, jāsavelk, vai, jādara?

Savieno pareizo burtu ar pareizo instrumentu. Mūzikas nodarbībā varam apgūt šo instrumentu nosaukumus, materiālu, krāsas, skaņas stiprumu, skaņas garumu, spēlēšanas veidu. Varam spēlēt pavasara skaņu orķestri. Pentatoniku - sadalot zvanus, svilpauniekus, lietuskokus. Pēc skolotājas dota signāla bērni, klusi, netraucējot muzikai samainās ar instrumentiem (skat. sadaļu MŪZIKAS KLAUSĪŠANĀS).

Uzraksti iztrūkstošos burtus. Izkrāso metalafona plāksnītes, ieraksti ko zini - burtus, ciparus tik cik plātnītes, skaņu nosaukumus.

Uzzīmē kāds ir skaņas raksts instrumentiem. Pirms tam klausāmies šos instrumentus kopā, zīmējam skaņu rakstu visi kopā, sadaloties 2 grupās uz lielformāta papīra vai tapešu ruļļa. Noskaidrojam, ka trijstūris spēlē īsas skaņas kā punktiņus. Klausāmies cik reizes metalafons spēlē, pierakstām ciparus. Marakas var spēlēt gan īsas, gan viļņveida skaņas. stabule arī var spēlēt viļņveida, garas un arī īsas skaņas. Metalafons var spēlēt īsas un zigzag (glisando) skaņas. Iespējams, ka metalafonu spēlējot ātri (32 daļās) veidojas arī viļņveidīga skaņa.

Dziedot Mairitas Bičukas dziesmu no CD "Mīļumdziesmu kamolītis" varam būt komponisti un sacerēt pilošajai lāsteku dziesmai nobeigumu, kuru pēc tam varam nospēlēt uz metalafona, vai zvaniem, vai ksilofona. Gudrinieki var pierakstīt arī nošu nosaukumus vai ciparu skaņai, vai iekrāsot skaņas krāsu, darbojoties grupās un pētot priekšā noliktos nosauktos instrumentus.

Savieno pareizo burtu ar pareizo instrumentu. Mūzikas nodarbībā varam apgūt šo instrumentu nosaukumus, materiālu, krāsas, skaņas stiprumu, skaņas garumu, spēlēšanas veidu. Varam spēlēt pavasara skaņu orķestri. Pentatoniku - sadalot zvanus, svilpauniekus, lietuskokus. Pēc skolotājas dota signāla bērni, klusi, netraucējot muzikai samainās ar instrumentiem (skat. sadaļu MŪZIKAS KLAUSĪŠANĀS

Darba lapas burtu, vārdu un ciparu, utt. apguvei angļu valodā, bet var pielāgot latviešu bērniem.

Pavasaris.pdf